Model odlewniczy obudowy gaźnika motocykla Zundapp K 800

Prezentacja procesu wykonania repliki obudowy gaźnika zabytkowego motocykla Zundapp K 800.

Założenia projektowe
1. Wykonanie modelu 3D na podstawie skanu detalu z wykorzystaniem NextEngine 3D Laser Scanner
2. Przygotowanie modelu odlewniczego oraz rdzennicy uwzględniającego naddatki materiału na późniejszą obróbkę oraz metodę odlewniczą i skurcz materiału docelowego
3. Wykonanie rzeczywistego modelu odlewniczego oraz rdzennicy
4. Prace wykańczające modelarskie poprawiające jakość powierzchni
5. Podsumowanie projektu.
 

Oryginalna obudowa gaźnika

Skan detalu


Skan wczytany do środowiska SOLIDWORKS

Widok podzielonego modelu odlewniczego


Widok modelu w SOLIDWORKS uwzględniającego naddatki obróbcze i skurcz aluminium


Widok modelu w oprogramowaniu CURA pokazujący podział modelu przygotowanego do wydruku 3D


: Widok wydrukowanych elementów składowych modelu odlewniczego


Wydruk gotowego modelu pozbawionego platformy podporowej


Sposób montażu modelu odlewniczego


Zestawienie wydrukowanych elementów skręconych ze sobą


Obrobiony modelarsko gotowy detal – prawa strona


Obrobiony modelarsko gotowy detal – lewa strona z widocznymi elementami, które można zdemontować w celu ułatwienia wyjęcia modelu odlewniczego z formy


Model rdzennicy w stanie rozstrzelonym podział ułatwia wyjecie rdzenia piaskowego z formy rdzeniowej


Wydruki części składowych rdzennicy – prawa strona


Wydruki części składowych rdzennicy – lewa strona


Wstępny montaż


Zmontowana rdzennica


Zestawienie modelu odlewniczego wraz z rdzennicą


Pomalowana i obrobiona modelarsko rdzennica


Gotowa rdzennica


Zamontowany element na motocyklu

 
PODSUMOWANIE:
Największą trudnością w wykonaniu obudowy gaźnika motocykla Zundapp K800 była niejednoznaczna płaszczyzna podziału modelu odlewniczego jak również rdzennicy. Kształt modelu wymusił podział widoczny na wcześniejszych zdjęciach. Model został wykonany z materiału PET G, a następnie wyszlifowany i pomalowany podkładem epoksydowym. W modelu odlewniczym zostały zaślepione wycięcia pod linkę gazu i wąż paliwowy, ułatwi to proces formowania. Na elemencie widoczne napisy zostały wydrukowane osobno i wklejone do rdzennicy, gdyż przy takim ustawieniu napisu wyszedłby niedokładnie. Model odlewniczy oraz rdzennica była drukowana z warstwą 0,2 mm, napis w celu poprawy dokładności miał warstwę 0,1 mm. Wszystkie elementy drukowały się około 100 godzin z prędkością 40mm/s. Zużyłem około 1,6 kg materiału PET G.
 
 

wycena

ZAPYTAJ O WYCENĘ

Przewiń do góry